• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 11 مهر 1400
کد مطلب : 142128
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/R6GnL
+
-

کیوسک/ روزنامه فایننشال‌تایمز[انگلیس]/ ساخت داروی کرونا


فایننشال‌تایمز در گزارش نسخه آخر هفته خود، به خبر تولید داروی خوراکی مقابله با کرونا پرداخته است. براساس گزارش این روزنامه، داروی ضدویروسی شرکت مرک، خطر مرگ ناشی از کرونا را تا 50درصد کاهش می‌دهد. این دارو همچنین نخستین داروی ضدویروسی است که مخصوص این بیماری تولید شده و آن ‌را درمان می‌کند. مرک به‌دنبال دریافت تأیید اضطراری این دارو از سوی سازمان غذا و داروی آمریکاست.

روزنامه نیویورک‌تایمز[آمریکا]
اروپا گردش به چپ می‌کند؟


نیویورک‌تایمز در صفحه یک نسخه بین‌المللی خود، به انتخابات اخیر آلمان پرداخته و این سؤال را مطرح کرده که آیا پیروزی چپ‌ها در انتخابات آلمان، سرآغاز میل به چپ در دیگر کشورهای قاره است یا نه. نیویورک‌تایمز نوشته است نتیجه‌گیری در این‌باره زود است اما نتیجه آرا در آلمان بدون تردید نشان‌دهنده شکافی عمیق‌تر و وسیع‌تر در سیاست در سراسر اروپاست. چپ‌ها در انتخابات آلمان، حزب حاکم محافظه‌کار را با فاصله‌ای اندک شکست دادند.

روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]
ارتش در پمپ‌بنزین‌ها


روزنامه ایندیپندنت، عکس و گزارش دوی خود را به موضوع مشارکت ارتش در توزیع سوخت در انگلیس اختصاص داده است. براساس این گزارش، نیروهای ارتش از دوشنبه به‌صورت مستقیم در توزیع سوخت در این کشور مشارکت می‌کنند. کمبود راننده تانکر، توزیع بنزین را در این کشور دچار مشکل کرده و هجوم مردم به پمپ‌ها بنزین، بحرانی ملی ایجاد کرده و دولت به همین‌خاطر ارتش را فراخوانده است.

روزنامه العربی الجدید  [قطر]
اولین انتخابات مجلس شورا در قطر


حرکت تدریجی به‌سوی دمکراسی، یکی از اولویت‌های تعیین شده برای کشورهای عربی خلیج‌فارس از سوی جامعه جهانی است. البته این حرکت با توجه به ساختار قبیله‌ای کشورهای یادشده با چالش‌های متعددی روبه‌رو است. قطر روز گذشته با برگزاری نخستین انتخابات مجلس شورا، گامی جدید در مسیر دمکراسی برداشته است. باید منتظر ماند و دید اختیارات این مجلس تا چه اندازه خواهد بود.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید